05.04.2019 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta panią Moniką Szymańska –Śledź. Uznaliśmy, że wiedza i poznanie tej właśnie instytucji będzie pomocne w codziennym życiu naszych przyszłych konsumentów. Młodzież poznała podstawowe pojęcia takie jak: kim jest klient, konsument, usługodawca, usługobiorca, przedsiębiorca oraz czym jest wada towaru, dostawa towaru niezgodnie z umową, gwarancja jakości, rękojmia za wady fizyczne. Omówione zostały przepisy dotyczące umowy sprzedaży, uprawnień konsumenta i odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową oraz prawa jakie w tej sytuacji mają nabywcy, co powinni w jakim czasie uczynić, by nie wpaść w pułapki nieuczciwych firm. Omówiono zasady składania reklamacji towarów i usług oraz sposoby określenia terminów rozpatrywania reklamacji.
Młodzież została również poinformowana, gdzie szukać pomocy w przypadku problemów i uczulona na to, jak ważny jest czas oraz właściwa reakcja na nieuczciwe praktyki handlowców.
Omówiono problem odsprzedawania roszczeń i zadłużania się poprzez nieodpowiedzialne zawieranie umów.
Żyjemy w świecie komercji, w którym wykorzystuje się niewiedzę oraz naiwność różnych osób, a w szczególności młodzieży oraz osób starszych. Tego typu spotkania mają na celu ustrzec naszych uczniów przed późniejszymi, ewentualnymi konsekwencjami.