Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta

05.04.2019 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta  panią Moniką Szymańska –Śledź.  Uznaliśmy, że wiedza i poznanie tej właśnie instytucji będzie pomocne w codziennym życiu naszych przyszłych konsumentów.  Młodzież poznała podstawowe pojęcia takie jak:  kim jest klient,  konsument, usługodawca, usługobiorca, przedsiębiorca oraz czym jest wada towaru, dostawa towaru niezgodnie z umową, gwarancja jakości, rękojmia za wady fizyczne. Omówione zostały przepisy dotyczące umowy sprzedaży, uprawnień konsumenta i odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową oraz prawa jakie w tej sytuacji mają nabywcy, co powinni w jakim czasie uczynić, by nie wpaść w pułapki nieuczciwych firm. Omówiono zasady składania reklamacji towarów i usług oraz sposoby określenia terminów rozpatrywania reklamacji.

Młodzież została również poinformowana, gdzie szukać pomocy w przypadku problemów  i uczulona na to,  jak ważny jest czas oraz właściwa reakcja na nieuczciwe praktyki handlowców.

Omówiono problem odsprzedawania roszczeń i  zadłużania się poprzez nieodpowiedzialne zawieranie umów.

Żyjemy w świecie komercji, w którym wykorzystuje się niewiedzę oraz naiwność różnych osób, a w szczególności młodzieży oraz osób starszych.  Tego typu spotkania mają na celu ustrzec naszych uczniów przed późniejszymi, ewentualnymi konsekwencjami.